Bądź na bieżąco,

zapisz się na newsletter

a otrzymasz kupon rabatowy o wartości 1zł!

nie teraz nie, dziękuję
Koszyk jest pusty
Szybki kontakt

511 757 559

biuro@studio5s.pl

Czynne Pn-Pt
9:00-17:00

Studio5S

Posiadamy wieloletnie doświadczenie

w naprawie sprzętu elektronicznego

tj. aparaty fotograficzne, drony, quadrokoptery, modele RC. 


Prowadzimy serwis napraw pogwarancyjnych.

DJI Phantom 3

DJI Phantom 3 pytania i odpowiedzi (FAQ)

 

1. Jaka jest różnica między Phantom 3 Professional i innymi wersjami?
 
Phantom 3 Professional  ma lepszą kamerę.
Kamera rejestruje obraz w rozdzielczości 4K 30kl./s
Phantom 3 Advanced może nagrywać tylko 2.7K 30kl./s.
 
Phantom 3 Pro ma lepszą ładowarkę akumulatorów 100W
Czas ładowania wynosi 67min
Ładowarka w zestawach standard i advanced ma 57 W i czas ładowania wynosi około 90 min.
 
2. Jak wypada słabszy od Advanced Phantom Standard?
 
Brak cyfrowego systemu transmisji obrazu FPV Lightbridge zmniejsza zasięg maksymalny do 400-500m
Phantom 3 Standard nie ma czujników VPS do stabilizacji (pozycjonowania drona) przy braku sygnału GPS.
Jedyne części jakie można wykorzystać z wersji standard w nowszych modelach adwanced i profesjonal to akumulator, ładowarka i śmigła.
 
3.Co oferuje DJI Phantom 3 o symbolu 4K?
 
Posiada kamerę 4K (3840 x 2160 pikseli), radio RC ma nową obudowę, zamontowano też czujnik VPS.
 
4.Co oznaczają symbole V1, V2 w opisie produktu?
 
Są to zmodyfikowane i poprawione wersje z nowymi funkcjami np. V2. professional, advanced.
W tym wypadku wykorzystano silniejsze i cichsze silniki 2312A oraz ich kontrolery.
Zastosowano mocniejszą obudowę.
 
5.Jakie funkcje posiada Phantom 3?
 
Po aktualizacji oprogramowania zwykle dochodzą nowe możliwości. 
Soft w wersji 1.40010 wprowadza nowe funkcje wyzwalane podczas lotu przełącznikiem F z nadajnika RC
np. lot autonomiczny(po zadanych przez użytkownika punktach) i POI (Dron oblatuje dookoła określony punkt z kamerą skierowaną do środka).
Funkcja Follow Me - dron śledzi operatora.
 
6.Skąd pobrać oprogramowanie do instalacji lub aktualizacji drona?
 
 
Uwaga! 
Należy wybrać właściwe oprogramowanie pasujące do naszego modelu statku powietrznego.
Częstą przyczyną uszkodzeń drona jest pomylony soft lub niewłaściwa instalacja oprogramowania.
Przed zainstalowaniem nowej aktualizacji warto się upewnić, czy jest zalecana. 
 
Czasami najnowsze wersje testowe (beta) mogą być niedopasowane do naszego urządzenia.
W modelach Phantom 3 advanced i professional najnowsze oprogramowanie RC 1.8 może powodować zakłócenia odbioru obrazu i artefakty.
Jedyną metodą jest usuniecie nowej wersji i wgranie poprzedniej stabilnej.
 
7.Jak aktualizować oprogramowanie?
 
Mamy dwie metody do wyboru.
Automatycznie z aplikacji DJI GO jeśli mamy ją wgraną
lub ręcznie.
 
- nasza karta pamięci powinna być przygotowana w formacie FAT32.
- plik binarny wypakowujemy do katalogu głównego karty.
- umieszczamy kartę pamięci w gnieździe kamery i uruchamiamy drona.
- instalujemy lub aktualizujemy oprogramowanie DJI GO wybierając przygotowany plik.
- nadajnik RC powinien być w tym czasie wyłączony.
 
Po zainstalowaniu oprogramowania DJI GO na naszym telefonie lub tablecie zaczynają  się pojawiać komunikaty o nowej dostępnej aktualizacji.
 
Należy pamiętać, że tylko wersja 1.3 akceptuje przeskok do wersji 1.8 lub 1.9.6.0. Jesli mamy starszą wersję oprogramowania proces instalacji musi 
przebiegać etapami aż do wersji 1.3.
 
Uwaga!
W wersji 1.9 ważna jest kolejność aktualizacji.
- aktualizacja drona
- aktualizacja nadajnika z DJI GO 
Inna kolejność spowoduje komunikat (Signal Lost)
 
Aktualizacji podlegają również akumulatory.
Dron sygnalizuje aktualizację 4 sygnałami.
Koniec aktualizacji generuje 3 sygnały.
 
Błąd aktualizacji generuje długi wysoki sygnał.
Powtarzamy proces instalacji.
 
Jak zaktualizować nadajnik RC?
Korzystamy z aplikacji DJI GO w środkowej belce gdzie jest napis update required klikamy download i po ściągnięciu instalujemy plik.
Na koniec przeprowadzamy kalibrację IMU.
 
8.Co to jest IMU? 
 
Jest to elektroniczne urządzenie umieszczone wewnątrz statku latającego składające się z akcelerometrów, żyroskopów i magnetometrów, które mierzą 
prędkości kątowe, przyspieszenia liniowe, niektóre siły i pole magnetyczne, a następnie wysyłają te informacje do głównego procesora. Razem z 
Globalnym Systemem Nawigacji Satelitarnej (GNSS) urządzenie to zapewnia możliwość sterowania donem w sposób stabilny i kontrolowany przez 
użytkownika. 
 
9.Kiedy należy wykonać kalibrację IMU? 
 
Zalecane jest wykonanie jej po większych aktualizacjach oprogramowania, po twardszych lądowaniach i drobnych zderzenia lub po dłuższym okresie 
nieużytkowania np. zimą. Warto o tym pamiętać, jednak jeśli to zaniedbamy to aplikacja sama się upomni o kalibracje, a w najgorszym przypadku 
uniemożliwi nam uzbrojenie silników, do czasu jej wykonania. Jeśli wystąpi taka sytuacja światła phantoma losowo mrugają w kolorze czerwonym.
 
10.Jak zrobić kalibrację IMU?
 
Dobrze jest schłodzić drona, co skróci proces rozgrzewania się statku przed startem. W przeciwnym wypadku kalibracja w temperaturze 30 stopni 
spowoduje około 5 minut na proces "warming up" (miganie zielonego i żółtego światła naprzemiennie). Stawiamy go na płaskim podłożu (przyda się 
poziomica). Ze względu na pola magnetyczne i bliskie obiekty kalibracja w domu odpada.
 
Sam proces jest bardzo prosty i ogranicza się do paru kliknięć w aplikacji w menu (IMU Calibration).
 

Aktualności